سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موتور ساید و کاربرد آن:

 

 موتور ساید در برنامه های چند موتوره با درایوهای فرکانس متغیر (    ( VFD استفاده می شود. دستگاه های مستقر در سمت بار یک درایو پس از تنها چند ماه از طریق تخریب حرارتی خراب شدند. تحقیقات نشان داد که موتور ساید دارای درجه کمتر از 10 A بیشترین رنج را دارند. طرح های مشابه مارک های مختلف مقایسه شده و اصولاً همان رفتار را نشان می دهند. شیب های تند پالس های ولتاژ DC در ترکیب با امپدانس ولتاژ موتور و MPCB مسئول تولید گرمای بیش از حد در تابلو برق هستند که عملکرد محافظت از اتصال کوتاه را از بین می برد. اثرات مشابه در موتورهایی که مستقیماً به درایوهایی با کابل متصل هستند بیشتر از یک طول بحرانی است که بیش از آن امواج ولتاژ منعکس شده رخ می دهد. نشان داده شده است که فرکانس های خرد کردن نباید بیش از 4 کیلوهرتز باشد و طول های حیاتی سیم حدود 20 متر باید رعایت شود تا از آسیب دیدن جلوگیری شود. 

 

تفاوت بین موتور سایدو درایو چیست؟

موتور سایدوسیله مکانیکی یا الکتریکی است که نیروی چرخشی یا خطی مورد استفاده برای تأمین انرژی ماشین را ایجاد می کند. درایو وسیله الکترونیکی است که انرژی الکتریکی ارسالی به موتور را مهار و کنترل می کند.

تشخیص بین موتور و درایو مهم است. موتور وسیله مکانیکی یا الکتریکی است که نیروی چرخشی یا خطی مورد استفاده برای تأمین انرژی ماشین را ایجاد می کند. درایو وسیله الکترونیکی است که انرژی الکتریکی ارسالی به موتور را مهار و کنترل می کند. درایو با مقادیر مختلف و در فرکانس های مختلف برق را به موتور وارد می کند ، در نتیجه سرعت و گشتاور موتور را به طور غیر مستقیم کنترل می کند.

دو نوع درایو وجود دارد: یک درایو اینورتر استاندارد فقط برای کنترل سرعت و گشتاورو یک سروو درایو برای کنترل سرعت و گشتاور ، و همچنین موقعیت یابی اجزای دستگاه مورد استفاده در برنامه هایی که به حرکت پیچیده نیاز دارند.با هم ، یک موتور و یک درایو "سیستم محرک" را تشکیل می دهند.

طراحی موتور سایددر بهترین حالت دشوار است. این همیشه سازش و عملکرد است.در طراحی یک موتور شار محوری ، از نظر تئوری شار در جهت مخالف ، اما در یک سطح قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین شما در چگونگی دستیابی به آن تصمیم می گیرید - ماشینکاری مقدار اضافی ، هدر دادن مقدار زیادی از مواد در این فرآیند.

امروزه موتورهای شار محوری به سمت طراحی های غیر سنتی حرکت می کنند. به هر حال ، موادی که در طراحی موتور الکتریکی بعدی می خواهید بستگی به نحوه عملکرد موتور ، محل عملکرد و غیره دارد.

 

 

طراحیموتور ساید: اجزای روتور و استاتور

بیایید بررسی کنیم که متالورژی پودر با این سه جز key اصلی موتور الکتریکی DC کجاست:

استاتور

روتور

بلبرینگ

همه یا دارای زانو هستند و دارای فلز پودر هستند و یا توانایی استفاده از مزایای متالورژی پودر را دارند.

شرکت اشل ارائه دهنده انواع موتور ساید است و می تواند شما را راهنمایی کند.