سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موتور لوله ای

 

موتور لوله ای چیست؟

موتور لوله ای پرده ها را به آرامی و دقیق حرکت می دهند. موتور لوله ای     با ترمز نرم دارای سرعت آهسته یکپارچه ای هستند که برخورد ملایمی را برای توقف ایجاد می کنند.موتور لوله ای از درب های شما محافظت می کند و باعث کاهش چشمگیر توسعه نویز می شود.

طراحی موتور لوله ای دارای چندین مزیت اساسی در مورد موتورهای خطی مسطح است. اول ، همه شار مغناطیسی از آهنرباهای دائمی برای تولید نیرو مهار می شود و طبق اصل نیروی لورنتس ، نیروی حاصل از تعامل موتور لوله ایرانش و سیم پیچ استاتور عمود بر میدان مغناطیسی و جریان است. این دو ویژگی به موتور لوله ایراندمان بسیار بالایی می بخشد. این راندمان بالاتر به معنای تولید گرمای کمتر است ، بنابراین به دلیل اثرات حرارتی ، انبساط و انقباض قطعات کمتر است و گرمای کمتری به بار خارجی منتقل می شود. نتیجه نهایی راندمان بالاتر و تولید گرمای کمتر ، دقت بهتر است.

 

تولید نیرو برای موتور لوله اییک عملکرد خطی جریان درایو است ، زیرا شکاف هوا بین استاتور و میله رانش غیر مهم است. این بدان معناست که حتی اگر شکاف هوا به طول سکته مغزی متفاوت باشد ، تولید نیروی موتور یکسان خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای طرح های موتور لوله اینسبت به موتورهای خطی مسطح ، جمع و جور بودن آنها است  و موتور لوله ای می توانند با استاتور (اجباری) در حال حرکت و لوله محور ثابت  یا با حرکت لوله تحت فشار در حالی که استاتور ثابت نگه داشته شود ، کار کنند. توانایی حرکت موتور لوله ای یکی از ویژگی هایی است که باعث می شود موتور لوله ای جایگزین مناسبی برای سیلندرهای پنوماتیک باشند ، که غالباً با میله کششی و عقب نشینی کار می کنند.

موتور لوله ای درایوهای مستقیم الکترومغناطیسی به شکل لوله هستند. حرکت خطی کاملاً برقی و بدون سایش و بدون جابجایی وسط گیربکس های مکانیکی ، اسپیندل یا کمربند تولید می شود. موتور لوله ای فقط از دو بخش تشکیل شده است: کشویی و استاتور. این کشویی از آهنرباهای نئودیمیوم ساخته شده است که در یک لوله از فولاد ضد زنگ با دقت بالا سوار شده اند. استاتور شامل سیم پیچ موتور ، یاتاقان مخصوص کشویی ، سنسور ضبط موقعیت و مدار ریزپردازنده برای نظارت بر موتور است.

 

سنسور موقعیت داخلی نه تنها هنگام متوقف شدن بلکه در حین حرکت موقعیت فعلی موتور لوله ای را اندازه گیری و نظارت می کند. انحراف در موقعیت بلافاصله شناسایی می شود و به کنترل کننده سطح بالایی گزارش می شود. موتور لوله ای را می توان آزادانه در کل محدوده قرار داد. علاوه بر این ، هم سرعت و هم شتاب را می توان دقیقاً کنترل کرد. برای حرکات پیچیده تر ، می توان موتور لوله ای دلخواه را به صورت منحنی در سرویس درایو قرار داد و توسط موتور با سرعت مطلوب اجرا کرد.

موتور استاندارد

نوع استاندارد موتور لوله ای می تواند مورد استفاده جهانی باشد و طیف گسترده ای از برنامه ها را پوشش می دهد. بسیاری از کارهای موقعیت یابی متفاوت در دامنه ولتاژ پایین با استفاده از درایوهای جمع و جور قابل انجام هستند.